Quantcast

Latest Imedi Media Holding Stories

2009-02-25 14:45:00

TBILISI, Georgia, February 25 /PRNewswire/ -- Media freedom in Georgia suffered another blow today when it was announced that Imedi, formerly the country's only independent TV station, is to be sold to RAK Georgia Holdings, an affiliate of the United Arab Emirates' owned property development company, Rakeen. Imedi TV was the subject of a long running dispute between the Georgian government and the late businessman, Badri Patarkatsishvili, until his death in February last year.

2009-02-20 08:12:00

TBILISI, Georgia, February 20 /PRNewswire/ -- Media freedom in Georgia took another blow today when a court ruled to award authority to execute the contested will of the late businessman Badri Patarkatsishvili to a distant relative, whom Patarkatsishvili's wife and immediate family insist is acting on behalf of the government to silence freedom of the press in that country. Mr.

2008-10-09 06:00:30

Text of report by private Georgian Imedi TV on 9 October Mine-clearing works began today in villages where the [Russian] occupiers had been stationed until yesterday.

2008-10-08 12:00:11

Text of report by private Georgian Imedi TV on 8 October [Presenter] The EU monitors have officially confirmed that Russian military forces are withdrawing [from areas adjacent to Abkhazia and South Ossetia].

2008-10-06 12:00:23

Text of report by private Georgian Imedi TV on 6 October [Presenter] The first step towards a free media - this is the title of a joint appeal signed by non-parliamentary opposition groups. The opposition held a briefing outside the building of the Public Broadcaster today to read the appeal.

2008-08-29 09:00:40

Text of report by corporate-owned Russian news agency Interfax Tbilisi, 29 August: The broadcasting schedule of the Georgian Imedi TV station will be changed on 1 September.

2008-08-24 12:00:23

Text of report by private Georgian news agency Kavkas-Press Tbilisi, 24 August: The broadcast of [a Russian-language pro- Georgian channel targeting viewers in the breakaway South Ossetia] Alania TV channel has temporarily stopped the relay in Shida Kartli Province due to acts of vandalism that Russian occupiers have committed against a television tower in Gori.

2008-07-18 12:00:48

Text of report by Georgian newspaper The Messenger website on 18 July; subheadings inserted editorially For four hours on the evening of July 15, the country's human rights ombudsman stood in parliament to read from last year's report on human rights in Georgia.

2008-07-08 21:00:28

TBILISI. July 8 (Interfax) - Georgian President Mikheil Saakashvili has instructed his Interior Ministry to take measures to release the four Georgian servicemen captured by South Ossetia. "This is not 2004, and we won't allow anyone to insult and humiliate our servicemen.

2008-07-08 15:00:29

Georgia's Kavkasia TV, a small independent TV station which broadcasts only to the capital, Tbilisi, and is frequently critical of the government, has complained that the authorities are "intimidating and exerting pressure" on businesses which advertise on its airwaves.


Word of the Day
saggar
  • A ceramic container used inside a fuel-fired kiln to protect pots from the flame.
The word 'saggar' may come from 'safeguard'.
Related